Integritetspolicy
Parter och ansvar för behandlingen av dina personuppgifter:
GoFitness Sweden AB
Org nummer 556882-9708
Travvägen 27-29
25483 HELSINGBORG
Pastells Data AB Citadellsvägen 23, 211 18 MAMLÖ är personuppgiftsbiträde
och GoFitness Sweden AB har som ändamål att bedriva gym och
gruppverksamhet för privatpersoner och företag.
__________________________________________________________________________________________
Varför behandlar vi dina personuppgifter?
För att vi ska kunna bedriva vår verksamhet behandlas personuppgifter för
olika ändamål inom bolaget som är kopplade till den verksamhet som vi
bedriver. För att vi ska kunna hjälpa dig som kund på bästa möjliga sätt spar
vi uppgifter såsom, personnummer, mail, telefonnummer, adress och av
intresse om du har någon skada som din personliga tränare behöver veta om
för din träning och säkerhetsskull.
Pastell Data behandlar personuppgifter för att administrera löpande
aktiviteter, boka gruppträning, kommunicera med medlemmar, hantera
medlemsrelaterade ekonomiska problem (medlemsavgifter, kontonummer
för autogiro m.m).
Bolaget är personuppgiftsansvarig för behandlingen av de personuppgifter
som sker vid:
• Medlemskaps hantering
• Administration av medlemskap
• Deltagande i gruppträning på våra anläggningar
• Sammanställning av statistik och uppföljning
• Kontakt med medlem via post och mail.
• Besök på vår hemsida
• Publicering av material på hemsidan och andra sociala medier
Vilka delar vi personuppgifter med?
Uppgifterna kommer att delas med de parter (personuppgiftsbiträden)
som är berörda för att vi ska kunna hjälpa dig som kund hos oss så bra
som möjligt. Ingen som inte har något relevant att göra med dig som
kund och dina uppgifter kommer att ha tillgång till dina uppgifter.
Om vi genom mail kommunicerar med annan part om dig som kund för att
lösa eventuella problem, kommer dessa omedelbart att raders efter ärendet
är löst.
Personuppgifterna kommer inte att delas med ett annat land än Sverige.
Vilken laglig grund har vi för personuppgifts behandling?
Hantering av medlemmar och villkor – Avtal
Rättigheter kring uppsägningar och liknande – Avtal
Sparande av personuppgifter en längre tid – Intresseavvägning
Hur länge sparar vi dina personuppgifter?
För att du lätt ska kunna aktivera ditt träningskort så finns du kvar i vårt
register tills du meddelar annat.
Har du skulder eller på något sätt inte full betalt det som är avtalat
kommer du att ligga kvar i vårt affärssystem så vi kan plocka fram dina
uppgifter tills det är full betalt.
Vilka rättigheter har du som kund hos oss?
Du som kund hos oss har flera rättigheter som vi vill att du ska känna till.
Du har rätt att när som helst be om att få veta vilka uppgifter vi har
sparade på dig och varför. För eventuella ytterligare kopior som du begär
får bolaget ta ut en rimlig avgift som avser administrativa kostnader som
det kan medföra oss.
Du har rätt att få dina personuppgifter korrigerade om de är felaktiga,
ofullständiga eller i ditt tycke är missvisande. Du har under vissa
omständigheter rätt att bli raderad, få bli anonym i våra system:
• Om uppgifterna inte längre behövs för de ändamål som de samlades in
för
• Om behandlingen sker för direktmarknadsföring och du motsätter sig
att uppgifterna
behandlas på sådant vis
• Om personuppgifterna har behandlats olagligt
• Om radering krävs för att uppfylla en rättslig skyldighet såsom
skyddad identitet.
• Om personuppgifterna avser barn och har samlats in i samband med
att barnet skapar en
profil. Dess målsman kan när som be om att ta bort dessa.
• Om uppgifterna är felaktiga och du har bett om rättelse, har du
möjlighet att under denna tid begära begränsad anvisning av
personuppgifterna.
Du har också rätt att dra in ett samtycke, motsätta dig automatiskt
beslutsfattande som vi tar för att vad vi anser kunna hjälpa dig som kund på
bästa sätt, profilering och invända mot direktmarknadsföring.
Du kan när som helst utöva dina rättigheter genom att begära tillgång till
och rättelse eller radering av dina personuppgifter, begära begränsning av
behandling eller invända mot behandling av dina uppgifter.
Detta kan dock medföra att vi inte längre kan hjälpa dig som kund på det
sättet vi arbetar och vill.
Vidare har du rätt att inge ett klagomål avseende företagets behandling av
personuppgifter till Datainspektionen,
besök www.datainspektionen.se.
Har du frågor om hur vi kommer att börja arbeta med GDPR är du varmt
välkommen att besöka oss under bemannade öppettider .